Elever - Prestfoss skole - barneskole i Sigdal kommune

Ungt entreprenørskap, 1. og 2.trinn

2012-05-10

3.mai var 1. og 2.trinn på Sigdalsheimen. Målet for turen var å spre litt glede i hverdagen for våre eldre.

Vi hadde øvd inn et program med sang og dans.

Det var mange avdelinger å besøke, men elevene holdt ut.

Vi fikk mye positiv respons, og belønningen var saft og snipp i kantina.

Askeladden på vandring gjennom Sigdal

2012-02-29

Tirsdag 27. og onsdag 28.mars hadde alle elevene på Prestfoss skole forestilling for foreldre, besteforeldre og andre som elevene hadde invitert med. Det var ca. 130 barn og voksne på hver av kveldene. Forestilingen hadde vi kalt  "Askeladden på vandring gjennom Sigdal", hvor temaet var lokal historie, sagn og eventyr. Vi fikk se glimt fra: Urianskorta, Sølv Tølløv og Sevlegutten, Raumyrsdansen og Soria Moria.

Barn i full aktivitet

2012-03-14

Aktiviteten strålte da vi hadde skiaktivitetsdag torsdag 8.mars. Med seks morsomme poster ble det mottatt bra av de minste elevene.

Arrangørene for skidagen var 7.klasse, altså de eldste. På programmet var bamseløp, kjeksløp, null-løp, hopp, balanse og skiskyting. Aktivitetene passet godt til alle, fra de minste i 1.klasse til de eldste i 6.klasse. Alle koste seg med varme pølser og godt med drikke.

Det ble vanskelige skiforhold med kladdete ski, men humøret var fortsatt på topp. Med glade elever og flinke arrangører ble dette en fin dag. Glimt fra aktivitetene ser du her.

Vi i 7.klasse vil gjerne takke spesielt Sigdals Skiklubb for at de kjørte opp løypene før skidagen.

Skrevet av Kristin og Anne Line

2009-09-11
mediateket
Her ser du bilder fra skolen vår som vi flyttet inn i høsten 2005.